شما هم دنبال راه سریع و میان بر برای افزایش فروش خود چه در فضای مجازی و چه در فروشگاه های واقعی خود هستید؟

آیا میدانید با تکنیک ها و راه و روش هایی خاص میتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید؟فروشندگی یک علم است که با مطالعه و بررسی میتوانید در آن بیش از پیش موفق باشید:

قبل ازین مقاله سعی کنید مفاهیم پایه و راز و رمز یک فروشنده خوب شدن را بدانید

در این مقاله بیش از 20 تکنیک واقعی برای افزایش فروش در فروشگاه های آنلاین و واقعی شما مطرح میکنیم:

۱-تکنیک ثبت اطلاعات مشتریان(CRM)

اطلاعات مشتریان قدیمی مثل ایمیل و شماره تلفن ارزش فراوانی دارد پس حتما آن را در یک دفتر یا فایل اکسل به صورت بانک اطلاعات مشتریان ثبت و نگهداری کنید.

بدانید کدام مشتریان بیشتری خرید را از شما کرده اند و آخرین خریدشان در چه تاریخی بوده است  آنها را عضو باشگاه مشتریان خود کنید و ارزش جدید را به آنها ارایه دهید.

2-تکنیک حفظ مشتریان قدیمی

مشتریان قبلی را حفظ کنید و آنها را به خریدی دوباره ترغیب کنید و پیشنهادی جدید به آنها بدهید.به طور مثال ارسال یادآوری های معمولی که میتواند به صورت خودکار انجام شود تخفیفی در روز تولد و یا مناسبتهای خاص!ارتباطاتان را با مشتریان قبلی حفظ کنید و با این کار در ذهن آنها جای میگیرید و وقتی آماده خرید مجدد میشوند اولین نفر شما به ذهنشان میرسد.

بدانید هزینه جذب یک مشتری جدید ۵تا ۱۰برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی است.

۲-تکنیک بیش فروشی(آپ سلینگ)

درین تکنیک بعد ازینکه مشتری تصمیم قطعی به خرید گرفت محصولی دیگر را به آن پیشنهاد میدهید تا فروش بیشتری داشته باشید.به طور مثال بعد از فروش کفش میتوانید جوراب و یا کمربندی همرنگ و ست با آن کفش را به خریدار پیشنهاد بدهید.

 

۳-تکنیک شبکه سازی

از هر مشتری بخواهید چند دوست یا فامیل خود را به شما معرفی کند و یا در شبکه های مجازی بخواهید شما را به بقیه معرفی کنند و در ازایش کد تخفیفی به او بدهید.

 

۴-تکنیک مشتری یابی

بازاریابی همیشه تکنیک قوی در کنار فروش است و حتی بزرگترین برندها هم همیشه بازاریابی و تبلیغ کرده و مشتری جدید پیدا میکنند پس فعالانه دنبال مشتری جدید باشید.

 

۵-ثبت نظر مشتریان راضی

همیشه در دفتر و یا در هایلایت های پیج و صفحاتی در وب سایت نظرات مثبت مشتریان راضی و طرفداران دو آتشه را ثبت و نگه داری کنید تا تبلیغی غیرمستقیم برای کسب و کار شما شود.

۶-پاسخ به سوالات رایج مشتری 

دغدغه اصلی مشتریان شما چیست سعی کنید از قبل به سوالاتی که ذهن مشتری ها را مشغول میکند را پاسخ دهید.

 

۷-تکنیک داستان سرایی 

سر صحبت با مشتری باز کنید و با او دوست بشوید. با ارتباط برقرار کردن با مشتریان حس اعتماد آنها را جلب میکنید.

۸-تکنیک ترس زدایی

ترس اصلی مشتری را شناخته و رفع کنید.در حوزه خود بدانید اصلی ترین دلیلی که مشتری میترسد تا از شما خرید کند چیست؟به طور مثال در فروش آنلاین با تکنیک های اعتماد سازی ترس مشتری از فیک و جعلی بودن خود را برطرف کنید. 

30 راهکار افزایش اعتماد مشتری در اینستاگرام و شبکه های مجازی

۹-تسهیل در فروش و رفع موانع

سعی کنید مراحل خرید و تماس با فروشنده را راحت کنید تا مشتری راحتتر خرید کند.مخصوصا در فروش آنلاین سعی کنید به سریعترین حالت ممکن قیمت و شرایط خرید را در اختیار خریدار بگذارید.تعداد زیادی از کسب و  کارهای کوچک و بزرگ  فرآیند خرید کردن از خودشان را سخت میکنند انگار واحدی برای جلوگیری برای فروش دارند نه تسهیل فروش!

 

۱۰-پشتیبانی بعد از فروش

یکی از مشکلات فروشندگی در ایران این است که مشتری را تا لحظه فروش همرهای میکنند ولی بعد از فروش او را تنها گذاشته و به سوالات و مشکلاتش پاسخ نمیدهند پس سعی کنید با ارایه خدمات پشتیبانی بعد از فروش مراحل خرید را آسان تر کنید.

۱۱-تخفیف نقدی ممنوع 

اگر مشخصا قصد ندارید فروشنده ای زیان ده باشید عر طور شده از تخفیف دادن خودداری کنید و در کنارش سعی کنید از روشهای جایگزین تخفیف مثل کارت تخفیف و کارت اعتباری استفاده کنید تا ارزش واقعی به مشتری بدهد ولی برای شما هزینه کمتری دارید.

۱۲-در سایتهای واسطه فروش یا مارکت پلیس(market place) عضو شوید.

روشهای فروش خود را به یک روش محدود نکنید در سایتهایی مثل دیجی کالا و دیوار و با سلام و بازارچه مامی دستسازه عضو شوید و سعی کنید عنوان فروشگاه خود را در اینترنت ثبت نمایید تا بعد از هر سرچ و جستجوی گوگل اطلاعات تماس شما برای فروشنده مشخص شود.

۱۳-روشهای درآمدی دیگر اضافه کنید.

به روشهای درآمدی خود به طور مثل با فروختن عضویت یا فروش خدمات یا فروش آموزش و‌‌ پشتیبانی اضافه کنید.

۱۴-اصول تبلیغ نویسی را یاد بگیرید.

باید در کنار فروش به روش های بازاریابی و تبلیغات مسلط باشید در نتیجه بدانید چگونه به طور غیرمستقیم با تبلیغات مشتری های جدید جذب کنید.

چگونه و کجا پیج اینستاگرامم را تبلیغ کنم؟

۱۵-برگه محتوایی جذاب طراحی کنید.

 در یک برگه محتوایی دلایلی که مشتری باید از شما خرید کند را بنویسید و‌ در مورد مزایا محصول و خدماتتان نسبت به تمامی رقبا در حوزه کاری تان صحبت کرده و به مخاطبین ارایه کنید.

۱۶-پیشنهاد خاص و اعجاب انگیز به مشتری بدهید 

اگر مشتریان تمایل به خرید ندارند یک پیشنهاد ارزان تر دهید و یا به جای اینکه ارزش محصول خود را کم کنید یک کارت هدیه به او بدهید و یا به مشتریان خاص تخفیف دهید به شرطی که در مقطع زمانی کوتاهی باشد تا مشتری ترس از دست دادن تایم داشته باشد و سریعتر خرید را انجام دهد.

۱۷-با روشهای خلاقانه محصول خود را معرفی کنید .

 با تولید محتوای جذاب مشتری را با محصول آشنا کنید و محصولات و خدمات خود را مثل هنرپیشه روی صحنه ببرید.در فروشگاه های آنلاین اگر محصولی خاص و جدید و خلاقانه ندارید باید آن را به روشی خلاقانه عرضه کنید و سعی کنید با فیلم ها و عکسهایی متفاوت مشتری را با کیفیت و سایز و کاربردهای آن محصول آشنا کنید.

هر کاری بکنید ولی عام و کسل کننده نمانید چون شما را مجبور میکند فقط بر اساس قیمت رقابت کنید.

۱۸-تکنیک اعتماد سازی

اکثر کسب و کارها بدون اینکه اول ایجاد اعتماد کنند سعی دارند بفروشند مشکل این است بدون اینکه مشتری شما را بشناسد از او میخواهید تصمیم گیری کند آنها هنوز شمارا نمیشناسند و به شما اعتماد ندارند پس با این روشها اعتماد او را جلب کنید.

19-تکنیک ولی

اگر محصول شما نسبت به رقبا از قیمت بالاتری برخوردار است باید با تکنیک ولی مزایای محصول خود را نسبت به سایر محصولات بازار بیان کنید تا به مشتری این اطمینان را بدهید که محصولتان به حد کافی خوب است.

20-از تکنولوژی های جدید برای کاهش اصطکاک استفاده کنید.

از فضای مجازی و اینستاگرام و  وب سایت برای اطلاع رسانی و افزایش رضایت مشتری و سریعتر کردن و ساده نمودن مسیر فروش استفاده کنید. با شبکه های مجازی میتوانید کاری را که ساعتها و یا روزها و سالها طول میکشید را در کسری از ثانیه انجام دهید.و هر بخش از تکنولوژی را مثل کارمند ببینید که با هدفی خاص کار میکند.

با این 5 روش فروش محصولاتت در اینستاگرام را چندبرابر کن

پس متوجه شدید تا زمانیکه مشتریان از شما خرید نکنند نمیدانند چه خدمات و محصول خوبی را از دست دادند پس با سیستم فروش و بازاریابی درست مشتری را متوجه ارزش های محصول خود کنید.هر 20 تکنیک فوق کاملا اجرایی بوده و راهی جدید در فروش شما باز میکند.شما تاکنون با کدام تکنیک آشنایی نداشتید؟

بخشی از مقاله برگرفته از کتاب طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک

image

۲ سال پیش کسب و کار

#تکنیک_فروشندگی #راز_رمز_فروش_بالا #فروش_بالا #فروش_اینستاگرام #کسب_کار_نوپا

۰ نفر پسندیده است