با صفر تومن سرمایه چه کسب و کاری شروع کنم و به کسب درآمد برسم؟ شما ترجیح میدهید در ابتدا یک فروشگاه واقعی با هزینه تجهیزکردن بالا داشته باشید که روزانه حداکثر 100 نفر مشتری داشته باشد یا یک وب سایت و پیج اینستاگرام که با هزینه کم راه اندازی شده و روزانه بیش از هزاران نفر بازدید داشته باشد؟

این روزها همه دنبال ایده جدید راه اندازی کسب و کار خانگی هستند ولی سرمایه کافی ندارند.ما امروز به شما لیستی از ایده های جذاب و کاربردی برای استارت یک کسب و کار کوچک ولی درآمدزا بدون داشتن هیچ سرمایه ای میدهیم بله کسب و کارهای آنلاین در اولویت هستند.

*در وهله اول به دانش و تخصص خود به چشم یک سرمایه نگاه کنید. فقط پول را به شکل سرمایه نبینید پول به تنهایی کافی نیست بلکه در چه رشته ای متخصص هستید و یا حتی استعداد خدادادی دارید و یا به چه رشته ای علاقه مند هستید؟

اگر در دانشگاه در رشته تخصصی درس خواندید و یا قبلا در دوره های آموزشی شرکت کردید میتوانید از دانش خود دنبال کسب درآمد باشید. اگر به رشته دانشگاهی خود علاقه ندارید دنبال آموزشهای رایگان فراوانی که در بستر اینترنت و درسایتهای یوتیوب و همین وب سایت مامی دستسازه است بوده و حرفه و علاقه مندی های خود را به روز کرده و دنبال نمایید. پس همین الان کاغذ و قلمی بردارید و دانش آکادمیک و علایق خود را روی کاغذ بیاورید. از چه کاری لذت میبرید و گذر زمان را فراموش میکنید پس سعی کنید علم خود را در همان حوزه افزایش دهید تا منجر به کسب درآمد شود.

*تبدیل حرفه و تخصص و علاقه به ایده ای خلاق بعد از آن می بایست تخصص و حرفه خود را به شکل ایده ای خلاقانه درآمد زا تبدیل کنید. در دنیای مدرن امروزه ایده خلاقانه ارزشی بیش از میلیون ها تومن پول دارد.پس توانایی های خود را تبدیل به ایده ای جدید و جذاب کنید.

*تبدیل ایده به کسب و کاری آنلاین این روزها برای شروع کسب و کار آنلاین نیاز به اجاره دفتر و خرید تجهیزات گران قیمت و یا هزینه ایاب و ذهاب ندارید در منزل خود مانده و فقط به موبایل و اینترنت پرسرعت و زمانبندی و برنامه ریزی برای رسیدن به اهدافتان احتیاج دارید.

حال مثالهایی از کسب درآمد از طریق اینترنت ادامه میدهیم:

1-کسب درآمد از طریق بلاگری و تولید محتوا

اگر صفر تومن سرمایه دارید ولی به شدت به حوزه ای علاقه دارید و دنیایی از اطلاعات هم دارید همین الان پیج اینستاگرام راه اندازی کنید و اطلاعات حرفه ای خود را به روش خلاقانه و جذابی طبقه بندی کرده و ثبت کنید.

مفهوم بلاگری از روزی شروع شد که افرادی در وبلاگهای رایگان درصدد نوشتن و تولید محتوا از روزمره و لایف استایل و تخصص و علاقه خود برآمدند و امروزه اینستاگرام پربیننده ترین شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس است که روزانه بازدیدهای میلیونی دارد.

در نتیجه بلاگرها توانستند از طریق تولید عکس و ویدیو و محتوا به کسب درآمد برسند. بلاگری در دید اول کار بسیار ساده و سهلی به نظر میرسد ولی احتیاج به جدیت و مستمر بودن و ناامید نشدن در تولید محتوای یکپارچه دارد.

من میخواهم بلاگر شوم از کجا شروع کنم؟

پیج اینستاگرام مامی دستسازه بر مبنای تولید آموزشهای هنری از روز اول راه اندازی شده و بیش از هزار پست آموزشی و جذاب دارد که باعث جذب بیش از 600هزار نفر شده است.

با این 25 روش بلاگر حرفه ای اینستاگرام شوید.

2-کسب درآمد از فریلنسری فریلنسری به این معنا است که از منزل خود پروژه های مختلف کامپیوتری و برنامه نویسی و طراحی و ترجمه و تایپ انجام دهید و دیگر نگران کار کردن برای دیگران و کارمند بودن نیستید. فریلنسرها رییس خودشان هستند و پروژه ها را بسته به سلیقه و توان خودشان انتخاب میکنند و از کارفرمای مربوطه هزینه انجام کار را میگیرند.

نمونه های فریلنسری را میتوان به شکل زیر شمرد:

1. طراحی وب سایت

2. طراحی و ادیت عکس

3. دیزاین با فوتوشاپ و کرل و نرم افزارهای طراحی

4. برنامه نویسی

5. ترجمه

6. تایپ

7. تولید محتوا برای سایر وب سایتها

8. بازاریابی آنلاین

 

3-کسب درآمد از طریق ادمین شبکه های اجتماعی ادمین شبکه های اجتماعی مفهومی جدید در کسب و کارهای آنلاین است که به نوعی فریلنسری محسوب میشود.

شما برای ادمین شدن باید توانایی کار با اپلیکیشن ها و نرم افزارهای طراحی عکس و فیلم و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی را داشته باشید.

برای شروع کار، بهترین پیشنهاد این است که ادمین فروشگاه فیزیکی همسر یا فامیل یا آشنایانتان شوید به طوریکه با راه اندازی پیجی حرفه ای و کسب درآمد برایشان درصدی از فروش را بگیرید.در آینده به تفصیل به ادمین شدن میپردازیم.

4-کسب درآمد از طریق آموزش آنلاین و مشاوره آموزش و مشاوره تقریبا یکی از پردرآمدترین حوزه های کسب درآمد از قدیم بوده ولی در دوران کرونا و قرنطینه آموزش آنلاین بسیار پرطرفدار شده است بطوریکه با هر تخصصی میتوانید اقدام به آموزش با کمترین امکانات و از طریق شبکه های مجازی و ابزارهای آنلاین نمایید.

میتوانید کارگاههای آنلاین هنری و وبینارهای تخصصی گروهی برگزار کنید و به سایر زنان و مردان و کودکان مشاوره بدهید. پس اگر در حوزه ای تخصص و علاقه دارید؟ قدرت تدریس و معلمی هم دارید؟ چرا در بستر وب آموزش نمیدهید:

به طور مثال

1. آموزش زبان

2. آموزش دروس مدرسه دانش آموزان

3. آموزش موسیقی

4. آموزش خیاطی

5. آموزش آرایشگری

6. آموزش کیک و غذاهای خانگی

7. آموزش برنامه نویسی

8. آموزش در حوزه کودکان(خلاقیت و موسیقی و زبان و ...)

9. آموزش انواع شاخه های هنری(رزین و نقاشی و سفالگری و ..) که سایت مامی دستسازه مرجع خوبی برای آموزش های اولیه و ابتدایی رشته های هنری است.

7-کسب درآمد از طریق فروش واسطه ای دلالی یا واسطه گری هم از قدیم الایام بسیار پرطرفدار بوده چون نیازی به تامین مواد اولیه و خرید محصول و داشتن سرمایه نیست.

بسیاری از تولیدی ها و فروشگاههای بزرگ مایل به فروش از طریقه واسطه هستند به طوریکه با قیمتی پایینتر محصول را در اختیار شما گذاشته و شما در ازای فروش هر محصول سودی کسب میکنید.

درین مقاله انواع روشهای کسب درآمد بدون داشتن هیچ سرمایه ای را شرح دادیم امیدواریم این ایده ها جرقه ای برای شروع و راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان شود.شما چه روشهای دیگری از کسب درآمد بدون هیچ سرمایه ای به ذهنتان میرسد؟

در این مقاله با سرمایه کمتر از 10 میلیون ایده های زیادی از کسب و کارهای جالب را به شما عزیزان معرفی کردیم.

image

۲ سال پیش کسب و کار

#کسب_درآمد_آنلاین

۲ نفر پسندیده است