30راهکار افزایش اعتماد مشتریان در اینستاگرام 

مخاطبین شما به پیج اینستاگرام شما اعتماد نمیکنند و فروشتان افزایش قابل توجهی ندارد؟چرافالورهای اینستاگرام راحتتر به شما اعتماد نمیکنند و از شما خرید نمیکنند؟

اگر در شبکه های مجازی و اینستاگرام فروشگاه آنلاینی دارید یا خدماتی را به مخاطبینتان ارایه میدهید باید بتوانید نگرانی های اصلی آنها را بشناسید و درصدد رفعش بربیایید.

اینستاگرام در کنار تمام فرصت ها و نقاط قوتی که داره، به محلی برای کلاهبرداری و سوء استفاده های رایج در فضای آنلاین هم تبدیل شده. همین موضوع باعث شده است جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام و فضاهای آنلاین دیگه برای خیلی از شما چالش انگیزتر شده باشد.

سه دغدغه اصلی فروش اینترنتی در اینستاگرام به شرح ذیل است:

1.    اگر این پیج فیک باشد و پولم را بالا بکشد و محصولی ارسال نکند چکار کنم؟

2.    اگر عکس کالا با آن چیزی که واقعا به دستم میرسد یکی نباشد چکار کنم؟

3.    اگر از خریدم راضی نبودم و مشکلی در خرید وجود داشت چکار کنم؟

پس همیشه سه نگرانی عمده در خرید اینترنتی وجود دارد که با ترفندهای زیر براحتی میتوانید با اعتماد مشتری را در اینستاگرام جلب کنید چون اگر مخاطبین به شما و فروشگاه آنلاین شما عتماد کنند از شما راحتتر خرید میکند پس حتما برای افزایش اعتماد مشتری باید برنامه داشته باشید چون این روزها رمز اصلی افزایش فروش در جلب نظر مخاطبین است.

با خواندن این مقاله میتوانید به ترفندهای معجزه آسا و بدون سرمایه جذب اعتماد مشتری در شبکه های مجازی و فروشگاه های آنلاین اینستاگرام آشنا شوید. 

1.    در استوری ها مثل ربات نباشید.استوری های هدفمندو مستمر منتشر کنید.

2.    در استوری ها بلاگر باشید.به طوریکه رشته استوری های متوالی طی چند مرحله تهیه کرده و مخاطب را همراه خود کنید.

3.    برای معرفی یک محصول جدید داستان سرایی کنید و ذهنها را آماده کنید.

4.    با مخاطبینتان در استوری های معاشرت کنید و با آنها دوست باشید و ارزش های اخلاقی خود را نشان دهید.دوست ها به هم راحتتر اعتماد میکنند .

5.    از استیکرهای تعاملی مثل پرسش و پاسخ و چندگزینه ای برای افزایش تعامل با مشتریان استفاده کنید با این روش فالورها را با خود درگیر میکنید.

6.    از محیط کار، پشت صحنه فعالیت ها و همکارانتان ، مراحل تهیه محصول یا نحوه بسته بندی و یا ارسال شده به مشتریان حتما فیلم و عکس تهیه کنید تا به فالورها این اطمینان را بدهید که واقعی هستید.

7.    محتوای مرتبط با خودتان تهیه کنید اینکه از کجا شروع به کار کردید و اهداف و علایق و سبک زندگی تان چیست.مشتری ها دوست دارند با شخص واقعی شما آشنا شوند با این روش هم اعتماد آنها را جلب میکنید و هم باعث افزایش فروش در اینستاگرام میشود.

8.    جلوی دوربین ظاهر شوید تا مخاطبین با صدا و تصویر شما ارتباط برقرار کنند.

9.    معرفی محصولتان و نحوه پرزنت محصول و خدمات خود را به روش حرفه ای انجام دهید.به طور مثال کاربرد محصولات، آموزش کار با آنها، آنباکسینگ های جذاب میتواند در جلب اطمینان مخاطب و افزایش فروش تاثیرگذار باشد.

10.  از قدرت آموزشهای رایگان و مشاوره در پیج اینستاگرام خود غافل نشوید.شما نباید به هر قیمتی فقط دنبال فروش باشید فروشنده واقعی به مخاطبین خود مشاوره میدهد و با آموزش های جذاب رایگان آنها را به مشتریان وفادار تبدیل میکند. 

11. فقط دنبال جذب مشتری جدید نباشید بلکه مشتریهای فعلی و قدیمی را حفظ کرده و خدمات پس از فروش مناسبی به آنها ارایه دهید چون تحقیقات نشان داده است مشتریان قدیمی راحتتر از شما خرید میکنند و حفظ آنها هزینه کمتری برای شما دارد.

12. از یک دکور خاص خودتان  برای معرفی و نمایش محصول استفاده کنید بطوریکه پیج اینستاگرام خود را بتوانید تبدیل به یک فروشگاه واقعی بکنید که حس خرید واقعی را به مخاطب منتقل کند.

13. پروفایل اینستاگرام خود را حرفه ای طراحی کنید حتما پیج کاری شما باید عنوان و لوگو و بیو کاملی داشته باشد.پیج اینستاگرام خود را مثل فروشگاه خود بدانید و پروفایل و پست های خود را مثل ویترین فروشگاه بدانید با جذاب تر شدن ظاهر پیج به افزایش اعتماد مشتری کمک میکنید.

14. شماره تماس و آدرس به مخاطبین احساس امنیت میدهد تا باور کنند شما واقعی بوده و فیک نیستید.

15. از عکسهای ژورنالی به شدت دوری کنید چون جنس و کیفیت واقعی محصول را نشان نمیدهد و باعث گمراهی خریدار میشود.

16. محصولات را از زوایای مختلف عکاسی و فیلمبرداری کنید و به مخاطب این حق را بدهید که محصول را از نزدیک ببینند و از جنس و کیفیت کار آشنا شود.

17.به مخاطبین فرصت بدهید تا در طول زمان شما را بشناسند وقتی شناختشان نسبت به شما بیشتر شود در نتیجه راحتتر اعتماد کرده و خرید میکنند.

18.  فروشنده حرفه ای شوید.در صورتیکه تکنیک های فروشندگی را بلد باشید مشتری ها را فراری نداده و بیشتر باعث جذب آنها میشوید.

19. به سوال های مشتری ها با دقت و صادقانه جواب دهید و سعی کنید به همه کامنت های زیر هر پست و محصولی پاسخ دهید.

20.  از قدرت دایرکت های اینستاگرام غافل نشوید شما با پاسخگویی مناسب در دایرکت میتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید.

 

چرا پیج اینستاگرام من رشد نمی کند؟

21. یکی از بهترین و اثرگذارترین روش ها برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام و تبدیل فالوور به مشتری، صحبت کردن در دایرکت پیج با ارسال فایل صوتی یا همون ویس هست. 

22. وقتی مخاطب میبیند که فروشنده برایش ارزش قائل است و تمام سوالاتشو با حوصله جواب می دهد خیلی سریعتر می تواند اعتمادش نسبت به شما و محصولات شما جلب شود.

23.مخاطبین علاقه ای ندارن که شما مدام امرونهی کنید و آنها را وادار به خرید کنید. یا اینکه مدام محصولات خود را تبلیغ کنید.تبلیغات غیر اصولی و تکراری باعث فراری دادن فالورها میشود.

24. رضایت مشتریان و نظرات مثبت و سازنده آنها را حتما منتشر کنید از مشتریان وفادار خود بخواهید نظرات خود را در مورد خریدشان بگویند تا کامنت آنها به بقیه فالورها هم حس اطمینان بدهد تا بتوانند راحتتر به شما اعتماد کنند.

25. از سه هایلایت اول استوری ها غافل نشوید چون همیشه فالورهای جدید این سه هایلایت را چک میکنند پس محل مناسبی است برای جلب اعتماد فالورهای جدید.

26. نوع پرداخت در محل هم میتواند راه حل خوبی برای افزایش فروش و افزایش اعتماد مشتریان باشد.

27.   اگر کسب و کاری نوپا هستید پس به فالورهای خود حق بدهید نتوانند براحتی به شما اعتماد کنند پس تضمین عودت وجه و پشتیبانی پس از خرید را به آنها بدهید.

با این 7 ایده هیچوقت محتوا برای تولید کم نمیاری!

 

28. امکان پرداخت امنی را در اینستاگرام فراهم کنید.باید بدانید اینستاگرام به تنهایی نمیتواند تمام قابلیت های یک فروشگاه مجازی واقعی را به شما بدهد پس بهتر است وب سایت و فروشگاه آنلاینی را در کنار پیج اینستاگرام خود برای پرداخت اتوماتیک و امن در اختیار مشتری قرار دهید.

29.ارایه فاکتور خرید و همچین پیگیری مراحل بعد از خرید بسیار در جلب نظر مشتری تاثیر گذار است.

30. نظرات منفی کاربران را جدی بگیرید و سعی کنید به بهترین شکل اعتماد مشتریان ناراضی خود را جلب کنید.

شما چه تکنیک های دیگری برای افزایش اعتماد مخاطبین اینستاگرام و تبدیل شدن آنها به مشتری واقعی میشناسید؟حتما برای ما کامنت کنید و اگر از این آموزش استفاده کردید نظرتان را برای ما بنویسید.

image

۲ سال پیش کسب و کار

#افزایش_اعتماد_مشتری آموزش_اینستاگرام اینستاگرام_مارکتینگ

۰ نفر پسندیده است